AlieyA & Ceritera Hidup Nya

Wednesday 19 October 2016

Malam Berinai Besar ( 12 Feb 2016 )

Asslamualaikum,
Hai
Hello,

Hari ni ade kelapangan sikit utk aku kongsikan pula majlis malam berinai besar aku iaitu malam selepas majis pernikahan.

Jgn tye knpa muka memasing toye,da start keletihan sebnarnyer semua org :/

Utk malam berinai besar kebisaannye pasangan pengantin akn memakai kebaya songket mngikut adat melayu lama kite rujuk sini adat perkahwinan melayu (malam berinai)...dan aku memilih persalinan songket berwarna purple dan tak berapa nak tradisional sgt sbab dress moden kan,cuma elemen tradisonal tu masih aku terapkan..antara contoh malam berinai pengantin melayu lain yg masih mnegikut adat 




Kebiasaan nya juga malam berinai besar akan disambut secara meriah bagi meraikan pasangan mempelai yg telah pun sah diijab kabul kan siang nya tadi..layan dulu gmbau malam berinai aku pulak :)


Gambar feveret yg aku jadikan frame


apesal dgn Muka Encik S aku tuh? muka mcm mntak pelempang jerk..hahah



Gambar peberet jugak :)



Kejutan hari lahir ku dari para Dayang2 ku sayang,kenyang aku makan choc indulge secret recipe mlam tu..hahah..tentiu girls.. :)


Sekian dulu perkongsian utk mlm berinai besar aku,jumpa next entry
Xoxo,
Adios,
Sayonara,
Assalamualaikum

-AlieyA-



No comments:

Post a Comment