AlieyA & Ceritera Hidup Nya

Monday 17 October 2016

Dia Terima Nikah Ku

Pada tanggal 12 feb 2016 (jumaat) aku telah pon sah bergelar isteri kepada Encik S suami ku yg sekarang ni  .. S for...hahahah rahsia..oke kat sini aku kongsikan skt spnjang perjalanan majlis pernikahan ku yg berlansung di Taman Sri Duyung seksyen 2, Melaka, Malaysia..hah?? !! org Melaka rupanya?? apa kabau oii..!!

si pengantin dan dayang2 nye.. (xckop lagi sorg)



pagi2 tu (lebih kurng 7am) aku mmg bangun awl la..sbbnya? sbbnya mlam tu pon tak boleh nak tido sgt..excited yop...mak nak kawen dah...hahahha..pgi2 da riuh rendah dah rumah aku sbbnya mak tiri aku (tp aku mmg dah anggap mcm mak aku sendri,sbb dia jge bpak aku elok jek sjak 8 thun yg lpas...dia jugak org blkg pling kuat sepanjng mjlis besar aku berlansung..jutaan terima kasih ibu!!) amik pakej katering untuk majlis bersanding/resepsi sahaja dan yg selebihnye merewang bersama jiran tetangga..

yg tudung pink baju  tu la mak aku,kecik molek jek orgnya kan? :p


Baru jek aku nak melangkah kaki masuk bilik air, Intan kawan baik aku dri kl call kata dah smpai pun dpan rumah,sbenarnyer aku dah mula terlupa pun pasal dia..hahahah (gelak setan) maka keluar la aku dgn gigih & tak mandi nye kedepan rumah utk mnjemput dia dan pakwenye si nazaruddin tu,dah la tak mandi lagi,jemput dorg dpn rumah kena hantar dorg pergi homestay pulakk...adeh..nsib baik homestay aku amik dkat dgn rumah jek so senang,oleh disebakan majlis pernikahan aku akan berlansung selepas zohor,so aku sarankan dorg rest leks2 lu kt homestay...utk kwn2 ak yg dtg dri jauh, (kl jek pon sume sbnrnyer..huh!) aku sewakan mereka 1 malam homestay ade 3 bilik,lain2 malam byau sendiri klo xreti2 nak balik KL lg..haha.. tp dorg tak lpak blik pon aku tgok,semua pakat guling ramai2 kt ruang tamu homestay tu.

dlam kata aku nak anta bdk dua org ni g homestay,ade bnda yg aku trlupa..cup cake hantaran aku!!! seriuosly byk benda yg aku dah mula terlupa sebenarnya pagi ni,nasib baik Mama (akak yg amik tmpahan utk smua kek mjlis aku tmsok kek kwen,gelaran manja dia mama) call ngam2 mse ak klua rumah,boleh la aku g amik skli cupcake tu kt mama,sbb mama ni tak tahu uma aku,so dia bole anta sampai dpan tman perumahan aku jek..lpas setel amik cupcake aku dan anta bdak 2 org tu ke homestay,aku pon bergegas la blik rumah mndi dan sarapan,MUA aku pesan,jgn lpe mkn tkot pengsan nanti,sebab mulai dari hari ini hingga 3 hari seterusnya adalah hari yg sgt memenatkan,actually strt dri mlm td pun ak da keletihan sbb berinai smpi kol 2 pg skli dgn 4 org bridesmaid aku.


ops! ni bkn cupcake hantaran ek,ni chesee tart hadiah dari mama utk aku sempena hari lahir aku,memandangkan aku lahir pada hari ini 12 Feb 19?? eh? .tentiu mama :) sedap sgt hadiah bufday ni..hohoho..


mne cupcake hantarannyer? sabau ler..nnt aku share keyh..

Untuk Make up dan pakej pelamin aku,aku amik MUA Fatihah,dia ni org kg aku juga,rumah dia dgn aku sekankang kera jek,jln kaki pon smpai jdiknye snang dan jimat kos transport kt situ. Dia juga kwn skolah ak dlu rupanye,borak pnya borak dgn dia mse fitting bju dlu baru tahu..haha..ape yg aku bole ktekn hasil tgn dia mmg baboomm..walaupon dgn byaran yg murah,korg bole ushar hasil kerja dia kt fb dia kt sini https://www.facebook.com/mahligai.sehari . Kat bawah antara hasil kerja dia yg paling mnjadik feveret aku,terus fefeling retis aku sekejap :)
Ni hasil kerja MUA yg menjadi peberet aku,mse ni majlis di betandang di rumah Encik S




Lebih kurang jam 12.30 tghri mcm tu rombongan family aku dah pun bersiap2 utk bergerak ke masjid, Masjid Al Wahab Permatang Duyung menjadi masjid pilihan aku & encik S utk bernikah kerana masjid utk baru sahaja siap dibina dan dekat dgn lokasi rumah aku,jadi memudahkan la kwn2 aku yg dri KL tu utk kesana,crik sndri pun jumpa..

Setibanya aku diperkarangan masjid,aku punya perasaan tu xdpt nk digambarkan dgn kata2,mmg cemas,cuak,gabra nak tekencing sume ade lah..mgkin siapa yg dah lalui pnglaman mcm aku dpt rasa mcm yg aku rasa ni,lbih2 lagi bila aku da nampak bakal suami aku melangkah dgn tenang nye masuk ke perkarangan masjid,muka control macho habis..hahah.. lyan dulu gmbar2 sblom pernikahan aku berlansung..

ni la gmbau yg aku mksodkan tu,bla mana aku nmpk Encik S melangkah msok ke perkarangan masjid,jantung aku rasa macam nak tercabut keluar..hahaah

aku yg mmg da tak dpat than sebak bila bpak aku bce taklik :'(



Hantaran dri Encik S utk aku



Hantaran dr aku utk Encik S,

yg sebelah ats skli kiri tu la cupcake yg aku maksod kan utk hantran tadi :) 



Team bridesmaid & dulang mereka

team Bridesmaid :) 
Dri kiri JANNAH,AISHAH,PENGANTIN,HIJJAH & MILA


Selepas lebih kurang 45minit jugak menunggu tok kadi dok interview bakal suami ku,akhirnya saat yg dinanti2 kan oleh aku dan Encik S pun bermula... Saat2 kami disatukan,bila mana Tok Kadi mula melafaz akad,msih terngiang di telinga ku higga ke hari ini,dgn sekali lafaz jek Encik S & aku telah pun sah diijab kabul kan..Alhamdulillah... Syukur diatas segalanya,penantian selama setahun lebih akhirnyer berakhir... 

Saat Encik S diinterview oleh tok Kadi..hohoh

Saat akad nikah 

Part yg mmg sebak btul terasa :'(

Saat dah sah



Mase ni aku masih malu2 meow hokeyh!!

ape pandang2? nak gaduh :/

Muka lega lepas sah diijabkabulkan..alhamdulillah..


ni baru suku jerk hokeyh...suku jek dari family Encik S aku,gile besau family dia nak compare ngn family aku yg ade 3 ketul tu jerk..hurm...welkam to the club Alieya..haha.

Masa ni da balik dari masjid,merangkap dah sah laki bini..ewahh..tq pd genk2 yg sdi dtg pd hri pernikahan aku,genk yg ni balik hari..lepas setel nikah aku,dorg pon gerak lek kl..


Okey la sampai disini saja aku kongsikan pengalaman aku spanjang hari pernikahan aku,next entri in sha Allah kalau aku ade mood lah aku akan kongsikan pulak majlis malam berinai kecil aku yg mne berlansung sblom nikah dan majlis berinai besau yg berlansung pd mlm slepas nikah...

di kesempatan ini jugak aku nk ucapkan jutaan,ribuan terima kasih pd semua tenaga2 kerja belakang tabir aku..itupon kalau dorg bace blog aku la... kt bwah ni aku sertakan sekali link fb mereka2 yg telibat spnjang majlis aku,mcm dj,tempahan kek dan sebagainye utk rujukan korg,bg aku affordable chargenyer ...bole diakatakn wedding aku ni wedding yg agak bajet jugak la..sebab rasanya belah aku tak habis 15k pon...zman 2016 weyh...bwah 15k kire murah la tu,nnt aku kongsikn serba sdkit kire2 bajet wedding sebelah aku next entri..oke gengk...check it out



       ........xoxo-AlieyA




Jumpa next entri :)

Assalamualaikum..










No comments:

Post a Comment