AlieyA & Ceritera Hidup Nya

Friday 28 July 2017

TIOMAN COMPANY TRIP 2K17

...Assalamualaikum....

Panggilan Pulau part2  2k17

utk entry kali ni aku taknak berceloteh banyak dan tak ada info yg nak dikongsikan sangat pon sebab nya trip kali ini adalah company trip Encik.S aku (CSC MOTORS ENTERPRISE) company tempat Encik.S cari makan utk keluarga nya sejak 3tahun yg lalu...

Dan trip ini juga diuruskan sepenuh nyer oleh Joelle iaitu bini kepada bos Encik.S aku..
Hasil perbincangan hampir setgh tahun jugak utk compny trip kali ni (company trip yg pertama ke luar negeri yer,sebelum ni sume company trip kt Genting Higland je :p ) kami mengambil kata sepakat untuk memilih tarikh 14-16 July 2k17

Jom layan picca2 spnjang perjalanan dari Kuala Lumpur menuju ke Jetty Mersing,Johor :)

masa ni da kt kt RNR Seremban dah pon,tkde lak snap gambo dri KL sbb terpisat pisat lg kan,kol 3am da bgun n siap oit!! 


sebelah kiri yg kiut2 omey2 poyo2 mata sepet2 tu la MR CHIN WEI SENG merangkap bos Encik.S aku merangkap kwn baik Encik.S aku..eh? hohoh.. lagi satu,merangkap tukang sponser kami utk trip kali ni :P gmba bni dia tkde kt sni,nnt ade ak bgthu bni dia yg mne.


jgn tanya kenapa muka aku gitu tau! hahaha.. mke x rdy nak ambk gambo la giler..


Kami memulakan perjalanan seawal 4.30 pagi dari Kuala Lumpur,punya la awal...takut terlepas feri yg dah di book awal2 oleh Si Joelle tu...Ferry kami plk pukul 11 am.
Kami yg seramai 11 org ni menaiki 2 bijik kereta sahaja... Nasib baik muat :P


Mse ni belom turn Encik S drive lg..


Selepas mengharungi lebih kurang 6 jam perjalanan akhirnya kami tiba juga di Negeri kelahiran Encik.S aku iaitu Johor,masa ak snap pic ni aku baru bangun sebenarnye..bg can la bdk lain nk lelap walaupon skejap...ushar kt bwah ni geng yg stu kete dgn aku :P

Hahh!! sakan tido ekh!! 
Dari kiri BUGU,bangla tukang cuci kete tmpt Encik.S aku kerje
Tgh Tu Runner,nama dia KHAI,bdk kuat gebang kah! yg pmpuan sorg tu tunang dia la...LIZa,tkde kne mngene pon dgn compny ni,sje mnyemak mcm aku jugak haha


smpi sudah kat tugu Daerah Mersing...Encik.S aku tbe2 lak patriotik semcam siap tabik2 lg msok negeri dia...huhuhu..poyos habish...

Setibanya kami di daerah Kota Mersing berdekatan dgn jetty mersing,ape lagi...kami melntak isi prut dlu la...td kt RNR seremban nk mkn pon xde mood,kol 5,6 pg weyh..xpnh sarap se awal tu,prot pon tkjut...

Gamba melantak kt kopitiam tu tkde la plk..tp roti bakar dia mmg terbaik dri ladang weyh...ak mkn dkt 10bjik gk..pergh,,,,lapau btol...hahaha...

sewaktu menanti ketibaan Ferry yg kononnyer 11am,tp smpi la dah 12.30 batang idong ferry pon xmpk..tipu olang..
p/s : xfham knpa stiap kli gmbo dgn encik.S msti ade bngla ni..kah!!

da naik ferry yeah.,...!! jgn lpe mkn ubat mabuk bg yg tak tahan mabuk mcm aku ni ye :P

cinta hati beta,tak dpt bayangkn mcm mne dunia ni tanpa dia...aisyeh..hakak jiwang karatzz!! :P




eh..apesal sume gambo berdua ni? kata company trip? hahahah...ni hah gambo kami ber 11 org sepanjang atas ferry,lebih kurang 1 jam lebih gak dok atas ferry ni...view dia superb weyh..sygnyer mse tu kpla da srt keneneg so xdaye nk snap gambo lg..







haaaa...ni la kitorang yg seramai 11 org tu...tgok kt blkg tu amoi mne yg pling cntik,amoi tu la binik pd bos Encik.S aku..hohohohoh...

yeahh...kami da sampai jetty PAYA BEACH RESORT pulau Tioman...  Review aku utk resort ni 5 bintang dr 5 bintang,superb habis beb view kat sni,blik selesa feel dia mcm sweet2 jerk...mmg cun,tp syg ak x dan nk ambk gambo..biasa ler bla da bramai ramai ni nk ambk gambo pon xmnyempat..haha..tp korg bole trus click link https://www.payabeach.com/ klo nk ushar sndri keeyh..

   over btul encik.S i eh!

tp korg boleh nmpk dah kot sipi2 byang2 blkg tu..tu dah laut tu..laut tu..laut tu...hahahaha....

nak jugak..hehehe...smpi2 jek pulau ktorg trus tukar baju n pegi mkn,perjalanan yg pnjang tmbah dgn panas lg,prut pon da meraung raung mnta mkn..hahah...kt stu ade stu jek kdai mlyu mcm kdai kg...pun x ambk gmbar jgak..trip kli ni byk rugi... :'( 
alahaiii...pnas trik pon dan lg nk cntrol ayu yg xbpe nk ayu tuh...hahah

nmpk skt pon jdik la kot sipi2 pntai tu kan..haha..





Belanja Encik.S pnya gambo jek yg lebih..hehehehe...



Malam tu ktorg xde pape xtvt pon,cuma lpak2 la kt area resort..feel angin sepoi tpi laut jek..

SWEET COUPLE :p


Sekian dulu utk DAY 1 TIOMAN COMPANY TRIP 2K17
EDISI PANGGILAN PULAU PART 2 2K17 ..nanti aku de mood ak smbng lg keyh..tngu next entry 

xoxo,

byebye,

sayonara,

assalamualaikum.

Muah..








No comments:

Post a Comment