AlieyA & Ceritera Hidup Nya

Thursday 18 May 2017

Alieya & Sham 1st Aniversary



.....ASSALAMUALAIKUM.....

Image may contain: 2 people, people standing, shoes, sky and outdoor

Fuhh...lama sungguh rasa nya tak bersiaran,sampai dah berhabuk bersawang dah iollsz punya blog yg tak berapa nak ade pembaca nie :p :p :p ..


Entry kali ni aku nak kongsikan pengalaman aku dan Encik S menyambut HARI ULANG TAHUN PERKAWINAN KAMI YG PERTAMA di Langkawi.... Weeee......!!!!!!!!!!!!!!!! Alhamdulillah dalam setahun ni berbagai pahit maung suka duka dah kami lalui bersama,masih bertahan hingga ke hari ni... Harap berkekalan la hingga ke Jannah In sha Allah.. Tlg doakn yg trbaik utk kami laki bini nie yer...Aminn...Aminn...
Owh iye... Kami masih berdua,belum bertiga lagi,dia kasi can nk berdating dulu kot...hohohohho...

Okey stop cite psal aku,skrg nk cite pasal 2nd Honeymoon trip dgn Encik S pulak,kot korg bole jdikkn panduan ke sekiranya ade peracangan mahu bercuti ke pulau permata Kedah tu nanti.. :)


DAY 1
12 FEB 2017 (SUNDAY)

Image may contain: 1 person, close-up


Image may contain: one or more people, sunglasses, sky and outdoor

Trip kami bermula pd tarikh keramat kami bernikah setahun yg lepas iaitu 12 FEB 2017 , bole dikatakn trip ni double trip la skli dgn celeberate birthday iollsz yg ke...TEEttttt...kbai..


Tiket flight aku da booking sbln sblom tarikh berangkat,rm350 return utk 2pax,bg ak still mahal sbb klo murah xsmpi rm200 kan..hahah... Utk trip kali ni aku memilih air asia. Seawal 5 pg kami da berangkat dri rumah ke airport,walaupon masa departed dri KLIA 2  9am.. hahah nmpk x excited nyer aku kt stu.. bukan ape,lebih baik sediakn payung sebelum hujan..xgitu?? :P

Image may contain: one or more people, people standing, shoes and outdoor

Perjalanan cuma mengambil masa lebih kurang 1jam 15minit saja,aku yg mmg dikenali sbg seorg yg agk pngayat beriye la pegang tgn Encik.S mnta perhatian masa flight nk take off tu...tp....org sebelah awal2 da bedengkur dulu...hawau betul...maka ketakutan la aku seorg diri sambil membelah awn biru.. :/


Kami tiba ni Airport Langkawi lebih kurg jam 10.15 pg, setibanya kami disana ak cepat2 call agent yg bertangujawap menguruskan trip aku di langkawi,pakej yg aku ambik ni pakej honeymoon dan termasuk

  • Penginapan 4H3M di Malibest Resort ( Deluxe Wooden) 
  • 2 Seat island hopping pusing 3 pulau ( Beras Basah,Tasik Dayang Bunting,Eagle Feeding)
  • Kereta Sewa utk 4H3M
  • Cable car,skydome,skyrex utk 2 pax 

Dan aku ada add on trip utk snorkling ke Pulau Payar dgn hrga RM130/pax, klo ikotkn RM150/pax tp aku dpt diskaun tk tahu apesal... Terima jek la,rejeki jgn ditolak oit.. Tak gitu..?? huhi..

pakej yg ditawarkan agk murah bg aku tp services dia.....urmm......xsmpi hti lak nk ckp,hahahah nnt la last entry ak akn review pasal agent ni keyh... bole ushar link ni klo nk tgok fb dia... https://www.facebook.com/PakejPercutianLangkawiBestmurahJimat/?hc_ref=SEARCH

Kami dijemput di airport oleh salah seorg staff mereka dan terus di bawa ke office mereka utk register dan membuat baki pembayaran,selesai urusan pendaftaran dan segala mak nenek kami diberi sebijik kereta viva utk dibawa sepanjang berada di pulau bersejarah tu,utk pngtahuan korg firstday sampai Encik.S da mula tak shok dah... Haha,yela..kereta yg dijanjikan lain,tp smpi2 dpt kete lain... Hahahha..okey2 tkpe,kjap lg kite smbng psal tu. aku yg tknk rosakkn mood holiday kami laki bni trus ajk laki aku mkn dkt kdai yg dikatakan agk famous di pulau langkawi iaitu kedai kak yan nasi campur..

Image result for kedai kak yan langkawi
foto ihsan Encik.Google
Dek kerana kelaparan yg amat sgt aku smpi terlupa nk snap pic kedai kak yan ni,nasib baik Encik.Google ni ade...




kedai ni menjual pelbagai jenis aneka lauk pauk utk mkn tghri,dan yg paling terkenal aku dgr kt sni ialah kerabu bronok..erk??
memandangkn waktu aku selesai membuat semua urusan pndaftaran td masa tu pon da dkt tghri,jadi ak dgn Encik.S trus mkn tghhari kt sni..








ni nama nya BREKPAS merangkap LUNCHEON

Nampak tak betapa selera nya Encik.S iolszz mkn? dia mmg xley jumpa ikan,hntu ikan sungguh..

Bg aku harga makanan kt sni standard mcm harga KL jgak,tkde la murah mne spt yg digembar gemburkn di internet tu,ataupun mgkin time ak pergi ni hrga brng pun da strt naik,mklomla...2k17 kan..hoho..bertabah la Alieya...


Lepas makan aku dan Encik.S terus bergegas dgn xtvt pertama kami iaitu menaiki Cable Car dan aku namakn aktivit ini sbg #MISIATASIKETAKUTAN ..hahah poyos!!
Nmpk x gigihnya kami x check in dulu trus berjalan,jimat n syg masa punya pasal..hahaah...
Utk pengethuan uollsz,Langkawi merupakan pulau yg agk besar dan terlalu byk tmpat2 mnarik utk di explore,bg ak 4h3m mmg xckop..tp hnya itu lah yg trmampu,jom layan piccA2 spnjang di aku & Encik.S The Langkawi Cable Car, Jalan Telaga Tujuh, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia.


Mse ni que utk tngu turn naik cable car,makkaiihhh hari biasa pon org pnuh kaw2,hmpir stgh jam jgk la tngu que mse tu,org pnya ramai berasak asak tngu turn weyh...




Sibuk jek Encik.S aku ni posing dgn topi mahal aku..rm25 tau!..hahah


Dalam cable car,masa ni aku mmg ingt Allah jek dlm kpla otak,tinggi dia...xreti aku camne nk ckp,korg click link http://www.panoramalangkawi.com/ ni jek la utk info lanjut psal langkawi Cable Car nie ..

Dalam ketakutan aku masih mampu mengucapkan syukur dgn peluang yg diberi utk melihat keindahan ciptaan Tuhan dari puncak setinggi  708meter pada aras laut








Muka cover cuak,aksi tu penting yerk ank2..

nak jugakkk 
             


Poyo betul budak nie...


awat muka laki aku tu..??!!

fefeling siket...aisehhcehcehce..

sedikit info tntang Langkawi Cable Car http://mohdzarin.com/blog/skycab-dan-skybridge-langkawi/
credit pd owner blog tu sndiri :)  (mlas nk taip pnjg2 sbnrnyer) hohohoho (Gelak setan)

Mencabar betul masa ni weyh....







Oke masa ni aku da okey sikit..hahaha 




Alololololo...erkkk..

Okeey la,skian dlu kot DAY 1 aku dan encik.S kat langkawi ni,lepas habis aktiviti di Langkawi Cable Car aku dan Encik.S bergegas ke ofis travel agent kami smula utk mmbuat pertukaran kereta..kenapa tu...?? tngu next entry la kot..Sbb aku ade kejutan utk korg yg jugak kejutan utk encik.S aku smpena aniveresary kami yg pertama,so stay tunedd guys,,,

Muahxxx..!!

XOXO..

Babaiii..

Sayonara..

Teaser sikit nama penginpan aku dan Encik.S di Malibest Resort Langkawi...


Assalamualaikum...





No comments:

Post a Comment