AlieyA & Ceritera Hidup Nya

Tuesday 2 January 2018

PULAU PERHENTIAN

PANGGILAN PULAU PART3 2K17

....ASSALAMUALAIKUM...

 HAH...Bertemu lagi kita kali ni utk PANGGILAN PULAU 2K17 PART 3 edisi ber-3.. kenapa ber-3? nanti aku cerita :P


utk trip PANGGILAN PULAU 2K17 PART 3 kali ni,pulau perhentian kecil menjadi pilihan aku dan Encik.S kirenyer penutup la utk trip tahun 2k17 kali ni.. aku dan Encik.S telah mencapai kata sepakat utk memilih tarikh 11-14/8/2017 selama 4h3m..utk trip kali ni aku mengambil pakej full board dari https://www.facebook.com/perhentianmiehaholidays/  korng bole ushar2 fb dia kalau nk booking.. Aku bg 4 bintang dari 5 bintang pd agency ni..

ajum lets flight!!

mak buyong baru berani2 jengah luau..





yeah..!! da smpai..ade nmpk bambam skt x? :p

sampai jek kt aiport SULTAN ISMAIL PETRA,KOTA BHARU,KELANTAN. kelihatan dah signboard bapak besar terpampang nama aku ALIEYA.. sedia utk menjemput aku ke jety pulau perhentian dan servis ni dah pon inc dlm pakej.. :) owh iye...utk korg yg mai naik flight dri KL,makesure bli tiket flight turun kt airport kota baru yerk,rmai sbnrnyer yg salah bli tiket trun ke airport kuala terengganu,sbnrnyer korg slap besar klo trun kt aiport ganung...perjalanan dri airport ganung ke jeti perhentian memakan masa selama 2jam uolsz..!! compare to perjalanan dri aiport kota bharu 45mnit jerk... so taked noted guys..jgn sbb PULAU PERHENTIAN kt terengganu korg pon trus lurus2 bli tiket trun ganung..masyak la nk jln smpi 2 jam :P :P

dalam van uolsz,gmbau ade gegau skt lerr...gmbo van xambk lak..tp bole la.cuma aircond nan hado,peluh2 mak yong dlm tu..kbtulan mse trip aku ade cmpur skli dgn bebudak mcm student sume girls dlm 6 org..Encik.S dan2 la pkai shades gelap kan...huhu


da sampai jeti,sementara menunggu boat kami ke nak msuk pulau ...

sedikit gambaran jeti,ehsan encik google gak.. :P



muka ada sinyum yah Encik.S ku :P




oke bambam


oke dri jauh da nmpk signboard resort kami which is da inc jgk lam pakej,gmba ehsan google...hp msok air..byk gmbau hilang :'(



Area utk dinner n bbq malam karang :P

Area hotel kami,SHARI LA RESORT mmg resort terbaik bg aku..5 bintang utk shari la resort :)



BBQ AREA

da sampai ape lagi,siap2 check in tukau baju sume,melantak lah dulu...da nama pon pakej full board siap bfast,lunch dan dinner...makan la smpi lebam ye dok.. :p



oleh disebabkan masa smpi tu pon da nk agk lwat ptg,maka aku dan Encik.S rushing trus pergi tmpt yg diperkatakan cun habish kt perhentian kecil tu...iaitu WINDMILL A.K.A KINCIR ANGIN PERHENTIAN KECIL LONG BEACH :) manfaat kan masa yg ade dgn sbaiknyer :)



Tanpa membuang masa lagi,mari truskan perjalanan...


mak yong yg trlebih excited...


eh..?? apesal ask makyong2 jek dri td ni,ok kt sni la aku nk bukak cerita,mmg nyer percutian kali ni membawa berita gembira sbbnye masa ni aku pregnant 1 bulan,hasil dri percutian company trip bln lpas tioman ccompany trip 2k17 ..ehh?? hahahah!!!!!..huhihihihi...mse dpt tahu ade cikenit ni dlm prot,tiket flight n pakej dah booking with full payment pon..so lpas berbincang dgn doctor iolsz,dia ckp xde msalah nk snorkling n travelling sume cuma kne extra carefully n ckopkan rhat di malam hari,dan oleh krana itu lah aku bersama suami tercinta disini hari ini..yiehaaa..!!!

oke jom sambung......

utk ke windmill ni korg kene menapak skt lebih kurang 45 minit dimulai jalan blkg ombak resort,ade satu laluan kecil kt stu menuju ke long beach..lpas tu ko kne gigih hiking plk jln yg berbukit dan beronak duti kt blkg tu..ko rase? hahah betapa gigihnye mak yong ko siap leyh hiking gi tgh2 pregnant tu..tp semput jgk la weyh...hahah

OKE UOLLSZ..da smpi..hoyeh...mak yong sempot nk mateyy...!! gmbau track mk yong x ambk sobab somput bonar aish.. :P

acam? berbaloi x pnjat tngi2?












cun giler kan view dia..?? xrugi hiking tetinggi uolsz...beshh sgt!! indah sngguh ciptaan yg Maha Esa ni,rugi siap yg x thu menikmati dan menghargai...







eh?? ni gambo dri phone Encik.S aku ni! nk kene dia neyh..!! hahahaha


selesai berhempas pulas berusaha memanjat bukit,gunung dan tngga maha tinggi.ak pon call boat man yg abg awie (agent aku) bg utk pick up aku dan Encik.S kt bwah ni..xsnggup nk napak balik trun 45minit lg nak oit..mak yong nk tberanak dah rse nie..hahahaahah
nmpk x jmbtan yg mcm cntik2 jek knonnyer tu wane coklat2 gitu haa..jgn tertipu oke..tu bkn corak dia....tu amenda? tgok video aku nie..


hah..amacam? ade beran? bawah tu tinggi weyh..hahahahah...




setel aktiviti utk hari ni,malam ni tkde ape aktivit sgt just santai2 tepi pntai..plan utk ke long beach esk mlm...so ktrong just ambk angin tpi laut dting2 dan mnghbiskn sisa2 mse berdua yg xlama lgi nk bertiga dah..huhu... so tngu next entry utk day 2 PANGGILAN PULAU PART3 2K17 pulak..



xoxo
sayonara
assalamualaikum

PULAU PERHENTIAN DAY 2

PULAU PERHENTIAN DAY 3





No comments:

Post a Comment