AlieyA & Ceritera Hidup Nya

Tuesday 11 December 2018

KRABI FAMILY TRIP (DAY 2 SNORKLING )

3 NOV 2018

SNORKLING TRIP....

Baca entry lepas utk day 1 krabi family trip  Krabi Family Trip (Day 1)

Hari ni aktiviti kami snorkling,lepas solat trus trun utk bfast sbb bom jngka dah nk meletup,mlm td aku tido x bpe lena sbb qaisara akhirnya mengamuk..mgkin xbiasa dgn tmpt bru kut..
ni la hotel tmpt kami bermalam utk 2 
malam,hotel ni bertaraf 3 bintang walaubagaimana pun ade swimming pool dan bilik pun selesa..review ikhlas ni bkn sbb aku jual pakej ye,bg aku berbaloi la dgn rm450/pax yg kau byar tu..huhu..haa gmbar sbelah tu skali lagi anugerah couple sawett krabi jatuh kepada.... 

nak menang anugerah jugak ni..hahah

 bapak aku yg dah excited nak berendam..bawak2 sabar ye papa.. tngu tuk tuk sampai..


tuk tuk da sampai..jom kiterrr.....

Tuk tuk yg bawa kami utk aktiviti snorkling

Kasih syg seorg nenek, rasanya aku sgt2 kurang dukung sara sepanjang disana.. Byk ibu yg volunteer nak dukung, bkn aku buli ibu aku tau.. Korg jgn tuduh2 tau😭😭..

Masa ni da sampai kt tempat menunggu utk ambk kelengkapan snorkling,kt sni kne bayar 400bath/pax utk national park fee ye..
 aku tak ready lg oit..hahah wefie dgn tripod jek,timer salah adjust ni cpt sgt..haha
 skali skala feeling diva xpe kut..haha

 my mil
 my hero2 sekalian
 qaisara n nenek


haha feeling mcm baru kawen lak gmbau ni.. 👫
 Da naik bot...hoyehhh..
 qaisara npe monyok dek...?



My little angel 


 mcm biasa stiap kali aku dan en.S g travel mne2 msti dpt kawan baru,maklom la kami ni peramah orgnya... 
 group ni dari spain..alaa...negara artis yg nynyi lagu DESPACITO tu..smpat aku tye mksod DESPACITO tu apa,mksod nya SLOWLY..


RAILEY BEACH

Smpai di pulau yg pertama,RAILEY BEACH nama diberi...cntik gile kt sni..tp 1 jam jek di beri masa kat sini,tak cukup rasa...



Qaisara ni mmg ssh nk pandang camera tau..
 anak mama yg behave..lepas ni kte travel sluruh dunia sesama oke syg..tnglkn papa muahahahah..


Dalam boat nk bergerak ke point ke dua,chicken island..baby boy yg comel lotey ni kacukan ITALIAN mix JAPANESE giteww....n dia lahir kt bangkok pulak...hehe jgn tye la knpa aku dpt info sbyak ni..kan aku friendly...korg ni...hahahahah..

CHICKEN ISLAND 

kat chicken island ni kami dilepaskn di tgh laut,msa ni ibu,mak qaisara x trun sbb dlm kan,dorg xconfident..so yg trun cuma aku,papa,abah n en.s jek

aku jeles dgn abah,dia free dive lama gile kut tahan nafas dlm air...aku xbole chalenge weyh..malu jek dgn org tua...hahah..xbyk gmba aku ambik kt chicken island ni..

TUP ISLAND

Kt tup island ni bru gmba byk skt sbb ada darat,td mse kt tgh laut ibu aku dah mabuk dah...dapat darat laju dia trun siap hlng dari radar,rupanya tgh layan pning kt tpi laut huhuh siann ibu..tu la suh mkn ubt mabuk tknk...degill...nsib baik aku da mkn awal2...haha






 long tail bot yg bawak kami..cntik kn boat nie..
 qaisara and nenek


ceh...muka ada snyum da hilang mabuk yerk..

Dan pulau terakhir kami adalah PODA ISLAND,kt sni la ktorg lunch yg dah inc skali dlm pakej..


 tomyam original thailand..

 test test tripod
 lapau ye bang
 tak sah kalau tak bergambar dkt simbol poda island ni kan..
lena qaisara tido,da time tidur dia..huhu

i jumpa baby la kt poda island ni...hahahha..
sekali lg tripod berjasa kpd kami..

TAMAT sudah aktiviti snorkling kami lbih kurang pukul 3ptg sampai bilik rest2 kejap then keluar semula..kami smbung sewa scooter smpi day 2,hrga cuma 250bath sahaja shari..




round2 aonang beach ptg tu..
then mlm kami smbung lg pusing aonang beach, sbb nk bergambar dgn simbol krabi ni...



mlm tu pun kami x pergi massage sbb letih sgt..terus blik bilik,esknya nk check out dah dri ben house hotel dan berpindah ke Baan Sawaan Homestay pulak...aku ambik pakej hye utk 3h2m yg lg 2mlm under arrngemnt sendiri,dri pnginapan.aktivit dan smua la..under pngurusan aku sndiri..

SAMBUNGAN DAY 3...........


No comments:

Post a Comment